5 Aralık 2020 Cumartesi

HAŞHAŞLI ÇÖREK


haşhaşlı çörek

Mayalı hamurların lezzeti de bir başka oluyor. Haşhaş ezmesi Afyon yöresine ait olup çeşitli şekillerde kullanıyorlar. Ben bir arkadaşım aracılığıyla haşhaş ezmesi ile yapılan bu çörekle tanıştım ve çok sevdim:) Pastahane de yapılan bu çöreklerin hamurları genelde kalın oluyor, o nedenle evde yapılan ince bir hamurla müthiş lezzetli oluyor. Yapılışı gözünüzü korkutmasın mayalanması da, şekillendirilmesi de çok kolay:)



MALZEMELER:
- 1 paket instant maya
- 1 su bardağı ılık süt
- 1 su bardağı ılık su
- 1 su bardağı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 2 tatlı kaşığı tuz
- 7 - 8 su bardağı un
- haşhaş ezmesi

YAPILIŞI:
1) Büyük bir kap içerisinde ılık süt, ılık su, maya ve şekeri karıştırıyoruz. Yaklaşık 5 dk. kadar bekletiyoruz.  
2) Ardından zeytinyağı, un ve tuzu ekleyip oldukça yumuşak kıvamlı bir hamur yoğuruyoruz.  
3) Hamurun üzerini nemli bir mutfak bezi veya streç film ile kaplıyoruz. (ben streç film kullanıyorum.) Mayalanıp iki katına çıkana kadar bekletiyoruz.
4) Hamurdan portakaldan biraz büyük parçalar koparıp unlanmış zeminde ince açıyoruz ve üzerine zeytinyağı ile karıştırılmış haşhaş ezmesini sürüyoruz. (dilerseniz cevizde ekleyebilirsiniz)
5) Hamuru rulo şeklinde sarıp, iki parmak genişliğinde kesip, yağlı kağıt ile kaplanmış fırın tepsisine veya başka bir fırın kabına resimdeki gibi yerleştiriyoruz. (ben kelepçeli kalıp kullandım, görsel olarak daha şık bir sunum oldu.)

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok: