2 Aralık 2020 Çarşamba

TUZLU MUFFİN


tuzlu muffin

Tatlı kekleri sevdiğim kadar tuzlu olanlarını da çok severim. Hatta kağıt kalıp içinde çok pratik ve görünümü daha hoş oluyor. 

Hem kahvaltı sofralarında hem çay sofralarında hem de çocukların beslenmeleri için çok lezzetli ve pratik.

Hepimizin bu konuda bir sürü tarifi var zaten ana malzemeler neredeyse aynı, ben iç malzemesini biraz daha zenginleştirdim. Sizlerde evdeki malzemenize veya zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Ayrıca, muffinlerin üzerini süzme yoğurt ile süsledim, tadı muhteşem oldu. 

Sevgilerimle, afiyet olsun:)

tuzlu muffin


MALZEMELER:

- 2 yumurta
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- yarım çay bardağı süt
- 3 çay bardağı un
- 1 paket kabartma tozu

İç malzemesi;

- yarım çay bardağı kırılmış ceviz
- 1 çay bardağı dilimlenmiş dolgulu yeşil zeytin
- yarım çay bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
- 3 dilim hindi füme jambon
- 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
- 1 tatlı kaşığı çörek otu

Üzeri için;

- süzme yoğurt
- dereotu
- cherry domates

tuzlu muffin

YAPILIŞI:

1. Yumurtaları 1-2 dk. çırpın.  Sırasıyla yoğurt, zeytinyağı ve süt ekleyip karıştırın.

2. Ardından iç malzemenin tamamını ekleyip,  karışmasını sağlayın. Un ve kabartma tozunu da ilave ettikten sonra her bir kağıt muffin kalıbına 1,5 veya 2 yemek kaşığı kadar doldurun.

3. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında, kürdan testi ile kontrol ederek pişirin. 

4. Ben üzerini süzme yoğurt ile süsledim. Ama siz evde olan labne peyniri veya benzer başka bir peyniri bir iki kaşık normal yoğurt ile açarak kullanabilirsiniz. Ayrıca, süzme yoğurdu sıkma torbasına doldurdum ve yıldız uç kullanarak bu şekillere ulaştım. 

tuzlu muffin


Hiç yorum yok: