1 Aralık 2020 Salı

CEVİZLİ SPESİYAL KURABİYE

cevizli kurabiye

Benim favori kurabiyelerimden biridir. Çünkü içinde yağ ve un yok hem sağlıklı, hem yapılışı kolay hem de görünüşü çok beğeniliyor. Sizin de beğeneceğinizi umuyorum. 

Bu tarifle hem damla çikolatalı hem de antep fıstıklı yapıyorum hepsi çok güzel oluyor. İçindeki yağ yerine yumurta akı malzemeleri sıkıştırıp, toparlanmasını sağlıyor. Fırında sadece biraz kuruması yeterli geliyor. Çayın ve kahvenin yanına da oldukça yakışıyor. 

Kapalı bir kap içinde 2-3 gün muhafaza edebilirsiniz. Tabi kalırsa:)



MALZEMELER:
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
2/3 su bardağı hindistan cevizi
2 yumurta akı
yarım su bardağı pudra şekeri
yarım paket vanilya
50 gr. bitter çikolata

YAPILIŞI:
1. Bitter çikolata hariç diğer tüm malzemeleri, özdeşleşene kadar yoğurun.

2. Karışımı 3 saat buzdolabında bekletin. Karışımdan ufak bir parça alıp önce top şeklinde sonra üzerine hafifçe bastırarak şekillendirin, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 10 pişirin. (Fırından aldığınızda yumuşak olacaktır, soğudukça sertleşecektir)

3. Kurabiyenin tabanı için; bitter çikolatayı benmari usulü ile eritin. Buzdolabına girecek büyüklükte bir tepsi içine yağlı kağıt serin, çikolatadan bir tatlı kaşığı dökün ve yuvarlak bir şekil alması için kaşıkla biraz yayarak düzeltin. Kurabiyeyi hemen çikolatanın üzerine oturtun, diğer kurabiyeleri de bu şekilde hazırlayıp buzdolabında soğutun.  (Ben kalan çikolatayı yağlı kağıttan minik bir huni yaparak içine doldurdum ve kurabiyelerin üzerine de süsleme yaptım.)

4. Çikolata donduğu için yağlı kağıttan kolayca ayrılacaktır. Bu şekilde zevkle servis edebilirsiniz.


Hiç yorum yok: