1 Aralık 2020 Salı

NOHUT KROKET

nohut kroket


Nohutu yemek, salata ve humus şeklinde kullanıyoruz. Nohut kroketi daha önce denememiştim. Bir yerde görmüştüm kuru fasulye ile yapmışlardı. Evde nohut vardı, nohut  ile denemek içimden geldi. Sonucu da çok merak ediyordum çünkü nohut katı bir kıvam olduğu için yerken tıkar mı? Yoğun bir tadı olurmu diye?  

Sonuç olarak gördüğüm tarifi bir iki ufak değişiklikle nohut ile yaptım. Aman tanrım muhteşem oldu, çok çok beğendik. Bakliyat sevmeyen çocuklar bu tarife bayılacaklar ve nohut yediklerini kesinlikle anlamayacaklar. Şansınızı bi kere deneyin!

MALZEMELER:

4 kişilik
- 1 su bardağı nohut
- 1 yumurta
- 1 diş sarımsak
- 2 yemek kaşığı un
- tuz
- karabiber
- kızartmak için sıvıyağ

Pane için;
- 2 yumurta
- 3-4 yemek kaşığı un
- galeta unu

Sosu için;
- 2 yemek kaşığı mayonez
- bir tutam dereotu
- yarım limon suyu
- 3-4 adet kornişon turşu

nohut kroket ve şiş köfte


YAPILIŞI:
1. Nohutları 4-5 saat suda bekletin. Suyunu döküp yeni su ilavesi ile yumuşayana kadar haşlayın. (Ben düdüklü tencerede 15 dakika pişirdim)

2. Nohutların kabuklarını soyup rondodan geçirin. Geniş bir kase içinde ezilmiş nohut, yumurta, ezilmiş sarımsak, un, tuz ve karabiberi yoğurun.

 3. Karışımdan bir parmak boyutunda silindir şeklinde kroketler hazırlayın. 

4. Kroketleri sırasıyla una, çırpılmış yumurtaya ve galeta ununa bulayarak kızgın sıvıyağ içinde altın rengi alana dek kızartın, yağının süzülmesi için kağıt peçete üzerine alın. (Fazla yağ çekmemesi için yağın mutlaka kızgın olması gerekir ayrıca, kroketlerin rengi çabuk değişiyor kızartma sırasında başından ayrılmayın)

5. Mayonez sos için; kornişonları minik minik doğrayıp diğer malzemeler ile karıştırıp, sıcak kroketler ile servis edin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: