1 Aralık 2020 Salı

ROLL EKMEK

ekmek

Roll ekmeklerimin içi ve dışı yumuşacık oldular ve inanılmaz lezzetliydi. Tarifi yabancı bir siteden almıştım haliyle ölçüler Amerikan cup ölçüsü, evinizde bu ölçü kaplarından yoksa 1 cup ölçü: 240 ml’lik su bardağına denk geliyor.


Orijinal tarifinde hamur parçalarını yan yana dizerek çiçek ekmek şekli vermekti. Ben de bir önceki resimde olduğu gibi 24 cm.lik bir kelepçeli kalıp kullandım. Birer cm. aralıklarla hamurları yan yana dizdim. Zaten mayalanma ve pişme sürecinde kabardıkça yakınlaşıp, çiçek görüntüsünü alıyorlar. Kalan hamurları da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine uzak aralıklarla dizdim, birbirlerine yapışmamalarını sağladım. Bu şekilde olan ekmeklerle muhteşem sandviç yapılabilir. Hatta hamurları biraz daha büyük tutarak daha büyük parça ekmeklere de sahip olabilirsiniz. 



MALZEMELER:

3 cup un
-¼ cup şeker
-¼ cup tereyağı erimiş
-2 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant kuru maya
½ cup ılık su
½ cup ılık süt
1 yumurta
Ekmeklerin üzerine sürmek için tereyağı 

ekmek


YAPILIŞI:


1. Öncelikle bir kap içerisinde 2 cup un, şeker, tuz ve mayayı karıştırın.

2. Ardından tereyağı, su, süt ve yumurtayı ekleyip mikserin düşük hızında 1 dakika karıştırın. Kalan 1 cup unu ilave edip, mikserin orta hızında 1 dakika daha karıştırın.

3. Sonra hamur toparlanana kadar biraz yoğurun. Bu aşama da çok ele yapışırsa, hafif un ilavesi yapabilirsiniz. Ama hamurun geneli zaten çok yumuşak olmalı, çok un ilavesi olursa ekmek piştiğinde sert olur. Zeytinyağı ile yağlanmış derin bir kaseye hamuru koyun. Üzerini streç film ile sıkıca kapatıp 1 saat oda sıcaklığında bekletin.

4. Hamuru ikiye ayırın. Her bir yarımı 24 parça halinde kesin. Çok minik parçalar oluyor, gözünüz korkmasın, mayalandıkça büyüyorlar. Minik parçaları top şeklinde yuvarlıyoruz. 24 cm.lik kalıba birer cm. aralıklarla dizdim. Kalan hamuru da aralıklı olarak tepsiye dizdim. Üzerlerine biraz erimiş tereyağı sürüp tekrar streç film kapatıp ılık bir ortamda 30 dakika daha mayalandırın. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 12-18 dakika arasında kızarana kadar pişirin. (derece fazla olduğu için kontrollü pişirin, üzeri gereğinden fazla kızarabilir)


Şimdiden afiyet olsun…

Hiç yorum yok: